Alpha Gear: "Buy nice or buy twice"

Handelsbetingelser

Følgende salgs-, handels- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på:

www.alphagear.dk.

https://www.alphagear.dk ejes af Alpha Gear ApS.
CVR: 45531406

Alpha Gear ApS
Grønnemosevej 6 TV
5700 Svendborg
Danmark
Tlf: +45 6916 6927
E-mail: kontakt@alphagear.dk

Alle produktpriser på www.alphagear.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive moms, men eksklusive forsendelsesomkostninger.

Alle aftaler indgås på dansk. Købeloven finder anvendelse ved køb på www.alphagear.dk

Betaling

Betaling for varer købt hos www.alphagear.dk kan foretages med følgende betalingsmuligheder:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard 
  • Mastercard Debit
  • Maestro  
  • Mobilepay 


Betalingen vil ved brug af betalingskort først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager. 

Vi gemmer ene og alene kun de oplysninger, som er nødvendige for at vi kan levere de(n) aftalte vare(r) til det rette sted. Vi har ikke mulighed for at videregive kortoplysninger, trække beløb flere gange, trække et højere beløb end ordrens værdi eller lignende.


3-D Secure

Fra den 1. november 2021 er der blevet indført yderligere sikkerhed ved onlinehandel og -betaling. Dette betyder, at du i nogle tilfælde skal benytte MitID for at gennemføre dit køb.

Betaling med betalingskort: Benyttelse af MitID-app eller SMS-kode påkrævet 

Betaling med Mobilepay: Kræver ikke MitID eller SMS-kode.

Al dette er for din sikkerhed som forbruger. 

Forbud mod køb med henblik på videresalg 

www.alphagear.dk er alene rettet mod den private forbruger. Det er derfor kun private forbrugere (slutbrugere), der kan foretage køb på www.alphagear.dk. Når du gennemfører dit køb, bekræfter du hermed, at du ikke køber varerne som erhvervsdrivende med henblik på videresalg.

Vi forholder os retten til at annullere din ordre, hvis vi hos Alpha Gear ApS vurderer, at et køb med henblik på videresalg. 

Produkter 

Hos www.alphagear.dk lægger vi en stor ære og passion i at have produkter af meget høj kvalitet. Det betyder blandt andet, at produkterne på www.alphagear.dk er udviklet til- og anvendes af fag-professionelle verden over.

Udover vores store sortiment af lagervarer på www.alphagear.dk har vi også varer, som er på fjernlager hos vores leverandører. Leveringsperioden for disse produkter er estimerede og fremgår tydeligt på hjemmesiden under hvert af disse produkter.

Retur- & fortrydelsesret

Du kan returnere din(e) vare(r) til os indenfor 14 dage efter du har modtaget din ordren.
Vær opmærksom på at
returforsendelser belaster både miljøet og økonomien. Vi opfordrer derfor til omtanke ved køb. Bestil kun de varer, du forventer at beholde. 

På alle vores produkter kan der findes aktuelle mål, samt andre oplysninger omkring varen. Brug de tilgængelige oplysninger om produkterne for at minimere risikoen for retur. 
Som forbruger må du i princippet kun tage varen i øjesyn, altså afprøve dit køb som i en fysisk forretning. Varen må derfor ikke prøves i en grad, som formindsker varens salgsværdi. Varen må derfor hverken lugte eller lignende efter afprøvning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og måden varen fungerer på. Her gælder en begrænset returret, som betyder, at varen skal være i:

  • samme kvalitet, (ubrugt)
  • samme mængde,
  • samme stand, (ubrugt)

som da du modtog den. Særlige varer, med særlige hygiejniske risici som fx 1. hjælpsudstyr, madvarer mf. tages kun retur i ubrudt tilstand.

Når du sender en vare(r) retur skal du medsende følgende:

  • Produktets originalemballagen i ubeskadiget stand.
  • Følgeseddel fra leveringen

Varer uden hang-tags tages ikke retur. Varen skal sendes retur i forsvarlig indpakning, og der må ikke sættes returlabel direkte på fx skoæsker eller lignende.

Når vi modtager din returpakke, kontrollerer vi varerne. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren, som skal betale for evt. værdiforringelse. Den værdi fastsættes efter, hvad vi ville kunne få for varen i et videresalg.

Så snart varen er behandlet hos os modtager du en mail. Du skal kontakte os inden for fem dage, hvis der er uoverensstemmelser mellem det vi har behandlet, og det du mener at have returneret. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

For at skåne miljøet, sender vi ikke en returlabel med dit køb. Derfor skal du selv betale for at returnere pakken til os, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under returtransporten.

NB: Det er vigtigt at der vedlægges samme følgeseddel i pakken med returvare(r) Da det er den eneste måde at vi kan identificere, hvilken ordre retur-varerne hører til.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops, pakkeboxe eller lignende.

OBS: Du kan max sende retur for kr. 3500,- med GLS. Hvis din returpakke overstiger dette beløb, er det på eget ansvar og et eventuelt tab dækkes ikke af www.alphagear.dk. 

Vi anbefaler, at du sender returvarerne i flere pakker, hvis beløbet overstiger kr. 3500,-. 

Produkter modtaget gratis ifm. et kampagnekøb, skal ved returnering af kampagnen (produktet) også returneres. Hvis det gratis produkt fra kampagnen ikke returneres sammen med varen, forbeholder vi os ret til at fratrække værdien af kampagneproduktet inden refundering.

Returvare(r) skal sendes til:
Alpha Gear ApS
Grønnemosevej 6 TV
5700 Svendborg
Danmark
Mrk: Retur

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen. Hvis du ikke afhenter din pakke, og den kommer uafhentet retur til os, fratrækkes kr. 79,- fra din ordre. Hvis du har bestilt din ordre med hjemmelevering, men nægter at tage imod den, fratrækker vi et håndteringsgebyr på kr. 79,-

Reklamation

www.alphagear.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven: Reklamationsretten omfattende mangler, som konstateres ved varens normale brug og anvendelse. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opmærksomhed på om der efter ibrugtagen er tale om mekanisk skade på produktet.

Ønsker du at indvende en reklamation på et produkt, bedes skrive en e-mail til kontakt@alphagear.dk, indholdende  ordre nummer/ fakturanummer. I mailen skal vedhæftes billede af skaden på produktet, og faktura på dit køb. 

Ligeså en beskrivelse skade og anden relevant information. 

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du opdager fejlen/manglen. 

Når vi modtager din mail, går vi i dialog om tiltaget, og der er ved disse henvendelser op til 2 hverdages besvarelse. 

Såfremt det vurderes at du skal sende dit produkt retur til os, til udbedring, skal varen leveres retur nyvasket.  

Såfremt af reklamation er berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes til os i forsvarlig emballage.
Husk altid at få kvittering for afsendelse, så vi kan dække dine fragtomkostninger. 

Reklamation dækker ikke:

  • Mekaniske skader.
  • Skader forårsaget af forkert anvendelse.
  • Skader efter naturligt slid og ælde. 

Levering

www.alphagear.dk tilbyder at leverer ordre til adresser i Danmark, Færøerne og Grønland.

Alle ordre over kr. 799,- leveres fragtfrit til et postnummer inden for Danmarks grænser, hvis du vælger levering til en GLS pakkeshop. Ønsker du hjemmelevering, skal du kun betale differencen imellem ”levering til pakkeshop” og ”hjemmelevering”. 

Danmark

GLS – Levering til pakkeshop kr. 39,00
GLS leverer til pakkeshops i Danmark, oftest også om lørdagen.

GLS – Levering til private kr. 69,00
GLS leverer til privatpersoner på adresser i Danmark. Levering kun på hverdage.

GLS – Levering til erhverv kr. 60,00
GLS – Forsendelser til virksomheder og institutioner i Danmark, samt forsvarets feltpost adresser. Levering kun på hverdage.

Generelt

Lagervarer leveres typisk 1 til 3 dage efter din bestilling til adresser i Danmark. Levering til ikke brofaste øer, kan typisk tage én dag længere. Se aktuelle leveringstider under de enkelte produkter.

Rettidig levering forudsætter, at transportøren overholder den leveringstid vi oplyses. Ved levering af din pakke kan der ske forsinkelser ved vores transportør. Da pakkerne bliver leveret med kørende transport, kan der være trafik, uheld eller andre uforudsete udfordringer, som kan medføre forsinkelser. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller udeblevne leverance bedes du kontakte os på kontakt@alphagear.dk. I sådanne tilfælde fremsender Alpha Gear en ny leverance, såfremt at varen stadig lagerføres. 

Varer som ikke forefindes på vores lager, som står dom udsolgt eller kun nogle størrelser ses på lager.

Er du meget velkommen til at få tilsendt en mail, når varer igen er tilgængelig.

Du er også meget velkommen til at kontakt os på e-mail kontakt@alphagear.dk med forespørgsel om et produkt, farve og størrelse. Hvor vi kan gå i dialog omkring mulig og forventet leveringstid.

Bemærk at forskellige fjernlager varer kan have forskellige leveringstidspunkter.

Priser

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Hvis ordren er blevet bekræftet og afsendt med produkter til kr. 0,- pga. en pris fejl på hjemmesiden, vil der blive eftersendt en opkrævning på varens pris, ellers skal ordren returneres på egen regning.

Vi kompenserer ikke kunder, der allerede har købt vare, som efterfølgende nedsættes under udsalg. Ordrer faktureres til gældende pris på bestillingstidspunktet. Dette gælder også i kampagneperioder, hvor priserne kan være faldende fra dag til dag.

Grundet ændringer og/eller prisstigninger på produkter fra leverandører, som kan falde sammen med igangværende leverancer af produkter til os, tager vi forbehold for, at modtagende varer med prisskilte, hvor prisen ikke er den samme som oplyst på hjemmesiden kan forekomme. 

Vi yder ikke prismatch på nogen varer - hverken varer på udsalg eller varer til fuld pris.

Højtider & mærkedage 

Under store udsalgsperioder, højtider eller særlige mærkedage, kan der forekomme længere leveringstid og besvarelses tid end normalt.

Vi vil altid gøre vores til at du modtager din varer og / eller besvare din henvendelse hurtigst muligt.

Udsolgte varer 

Hvis en vare er udsolgt, vil vi gøre alt for at skaffe den hjem igen. Hvis du kontakter os via kontakt@alphagear.dk og informerer os om, hvilken varer der er tale om, så sender vi det videre internt. 

Respekt- og Ordentlighedspolitik

Hos Alpha Gear er det vores politik, at vores handel sammen er indbefattet af Respekt og Ordentlighed. Vi ønsker kun en god oplevelse for vores kunder, følgere og kollegaer i Alpha Gear Teamet.

'I'll take care of you - Please take care of me'

Reglerne for vores Respekt- og Ordentlighedspolitik er enkel:

1. Vi taler ordentligt til hinanden uanset om vi kender hinanden eller ej. Vi accepterer ikke en grov tone, hverken fra vores medarbejdere eller kunder.

2. Vi handler alle i god tro og med omtanke.

Vi glæder os til at handle med dig jf. ovenstående regler. 

Persondatapolitik

Læs vores persondatapolitik her. 

Klagemuligheder 

Skulle der være en uoverensstemmelse, så håber vi, at du vil kontakte os først på kontakt@alphagear.dk. Vi vil altid stræbe efter at finde en god løsning. 

Hvis du som kunde af den ene eller den anden grund ønsker at klage over www.alphagear.dk skal dette gøres via EUs forbrugerportal. Du kan tilgå ODR via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Værneting & lovvalg 

Enhver tvist mellem køber og Alpha Gear ApS, herunder fortolkning af www.alphagear.dks handelsbetingelser, afgøres af Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lovgivning med dansk som gyldigt sprog.

 

Tak for at orientere dig om ovenstående betingelser/ politikker - det værdsætter vi og vi arbejder ud fra god informations- og ordentligheds kommunikation.